V okviru projekta Erasmus+ Sodobna šola sva v prejšnjem tednu sledili pouku v mednarodni šoli Vittra Rosjotorp v Sollentuni na Švedskem.

Ko sva v ponedeljek prispeli na šolo, naju je prijazno pozdravila ravnateljica Lea Colner, ki nama je razkazala oddelke predšolske vzgoje, šolske prostore, predstavila osebje, način delovanja njihove šole in odgovorila na najina številna vprašanja.

V šoli poteka pouk od 1. do 6. razreda, šolanje od 7. do 9. razreda pa učenci nadaljujejo v drugi šoli. Tako v vrtcu kot tudi v šoli poteka pouk v angleškem in švedskem jeziku, saj prihajajo učenci in učitelji iz različnih držav sveta.

Med tednom sva bili prisotni pri pouku v vseh razredih ter obiskali tudi ‘F class’, ki je nekakšna priprava na 1. razred in je obvezen za vse otroke. Učenci so naju povsod z veseljem sprejeli, nama pokazali, kako poteka pouk pri njih, se z nama učili in zelo tekoče pogovarjali v angleškem jeziku.

Učiteljem sva na njihovem tedenskem sestanku predstavili tudi Slovenijo, naše mesto Zagorje, naš šolski sistem in še posebej delovanje naše šole. Med predstavitvijo so lahko preizkusili domačo orehovo potico, domačo suho klobaso ter sadno rezino.

Zadnji dan pa sva se skupaj z učitelji šole udeležili izobraževanja o pristopu Storyline. Na delavnicah sva dobili veliko novih idej, ki jih bomo lahko uporabili tudi pri pouku na naši šoli.

Nekaj zanimivosti, ki sva jih izvedeli med obiskom

  • Na Švedskem dobijo učenci v šoli kosilo ter vse pripomočke in zvezke, ki jih potrebujejo za učenje, brezplačno. Varstvo pred poukom in po njem pa morajo starši plačati.
  • V šoli so na splošno dlje časa kot pri nas, a imajo vmes tudi daljše odmore, ki jih izkoristijo za igro na dvorišču šole.
  • Vsak dan ob začetku pouka učenci 20 minut berejo vsak svojo knjigo. Le to imajo na mizi ves čas pouka, vsak dan, dokler je ne preberejo v celoti. Berejo jo namreč tudi med poukom, če prej zaključijo z delom (z nalogo, ki jim jo zastavi učiteljica).
  • Del učnega načrta v osnovni šoli je tudi učenje o različnih verah.
  • Od 1. do 5. razreda so učenci ocenjeni z opisnimi ocenami.
  • Učenci se učijo pisati samo s tiskanimi črkami in ne uporabljajo nalivnega peresa.
  • V 5. in 6. razredu imajo učenci v šoli na voljo vsak svoj prenosni računalnik, v nižjih razredih pa so jim na voljo v učilnici tablični računalniki.
  • Večina otrok se po šoli sprehaja kar v nogavicah.
  • Na koncu pouka otroci počistijo razred (pometejo učilnico, jo pospravijo, zložijo ravnila, svinčnike …). Prav tako to storijo po kosilu.

V Slovenijo sva se vrnili s polnim nahrbtnikom primerov dobrih praks, ki jih bova lahko delili med kolegi in uporabili pri izvajanju pouka na naši šoli.

Janja Vozelj in Vanja Guček

(Skupno 94 obiskov, današnjih obiskov 1)