Učenci so v okviru učne ure, povezane z vitamini, pripravili polnjeno papriko in pire krompir. Uporabili so čebulo, papriko, paradižnik in krompir. Papriko so pripravili v pečici, tako da so jo prerezali na pol ter nadevali z nadevom iz prepražene čebule, govejega mesa in riža. Meso in riž so pripravili v razmerju tri proti ena. Omako so prevreli ločeno. Zanjo so uporabili paradižnikove pelate, olivno olje, sol in sladkor. Z omako so prelili papriko ter vse skupaj pol ure pekli v segreti pečic (220⁰ C). Krompir so olupili, narezali in 20 minut kuhali v pokriti posodi v majhni količini vode. Nato so ga odcedili ter dodali žličko masla in segreto mleko. Z ročnim pirirnikom so maso pretlačili.

Naučili so se, kako pripraviti jed, da je izguba vitaminov čim manjša. Toplotnega segrevanja, zlasti vrenja v sicer pokriti posodi, mora biti čim manj. Krompir bi izgubil še manj vitaminov in mineralov, če bi se kuhal z olupkom. Čas nam tega sicer ne dopušča, učenci pa se vendarle zavedajo razlike v pripravi, in sicer tako v zvezi s hranilno vrednostjo kot časom priprave. Z uporabo govejega mletega mesa smo vnesli večji delež železa, hkrati pa upoštevali tudi posebnosti v prehrani učencev, ki obiskujejo izbirni predmet. Tia je stehtala odpadke ter rezultate posredovala učencem, da so si jih zabeležili. Nastalo je ravno en kilogram organskih odpadkov, to so bili olupki krompirja ter semenski deli paprike. Plastike je bilo 42 g, to sta bili dve vrečki, v katerih je bilo meso. Odpadnega papirja ni bilo, ker se še vedno brišemo vsak v svojo servieto.

Učenci so bili nad jedjo navdušeni.

Nada Brezovar, mentorica

 

(Skupno 50 obiskov, današnjih obiskov 2)