V torek, 24. decembra 2019, so imeli učenci šestih, sedmih, osmih in devetih razredov naravoslovni dan, posvečen ekologiji.

6. razred

Delo učencev šestih razredov je bilo razdeljeno na tri tematske sklope. Na okrogli mizi so spoznali problematiko zavržene plastike in negativne vplive mikroplastike  na okolje. Spoznali so delo mlade švedske okoljske aktivistke Grete Thunberg. O okoljski problematiki so poslušali in se pogovarjali tudi v angleškem jeziku in tako širili svoj angleški besedni zaklad, predvsem pa so govorili o rešitvah nakopičenih okoljskih problemov. Ob koncu tega jezikovno-ekološkega tematskega sklopa so tudi povedali, kaj vse so se ta dan pri ekološko obarvani učni uri angleščine naučili.  V okviru tretjega sklopa so učenci sodelovali v delavnicah, v katerih so spoznavali načine za ponovno uporabo zavrženega materiala. Iz že uporabljenih darilnih vrečk in zavrženih zgoščenk so izdelovali darilne škatlice, iz odsluženih oblačil pa so izdelovali slike.

7. razred

Učenci 7. a in 7. b so si ogledali delovanje čistilne naprave v Zagorju in se seznanili z njenimi značilnostmi in pomenom za mesto Zagorje in Zagorjane. Izvedeli so tudi, kako čistilna naprava deluje. Učenci 7. c so s pomočjo računalniškega programa Scratch izdelovali svojo računalniško igro. Ta program omogoča, da s posebnimi gradniki upravljaš in ukazuješ, kaj naj neka oseba, v njihovem primeru maček, naredi. Dobili so nalogo, naj naredijo takšno igro, v kateri bi s košem, ki ga premikaš z miško, pobrali vse smeti, ki ležijo naokrog. Nace in Gal pa sta iz kock sestavila robota na temo ekološkega dneva: smetnjak, ki se s pomočjo motorčka samostojno odpre in zapre. Učenke in učenci 7. c so iz odpadne embalaže izdelali tudi nekaj ličnih novoletnih okraskov in se seznanili s pomenom reciklaže že uporabljenih materialov.

8. razred

Učenci 8. a in 8. b so si ogledali zbirni center odpadkov podjetja Komunala Zagorje, kjer so prisluhnili predavanju o pomenu ločevanja odpadkov. Ko so se vrnili v šolo,  so sodelovali v delavnicah o svetovnem problemu zavržene plastike in o rabi materialov, ki bi plastiko lahko nadomestili. Učenci so tudi razmišljali o ekoloških problemih in predlagali rešitve le-teh ter svoje misli zapisali v obliki razmišljujočih spisov. Tudi telovadili so ter na tak način dokazali, da je gibanje del zdravega in ekološko ozaveščenega načina preživljanja njihovega vsakdana.

9. razred

Iz odpadlih darilnih vrečk so učenci izdelovali darilne škatlice različnih oblik in s tem tudi nadgrajevali svoje znanje matematike. Naučili so se, kako iz že uporabljenih predmetov izdelati nove predmete in kako »odpadkom« ustvariti novo dodano vrednost. Iz odpadnega voska so izdelovali tudi okrasne sveče. Tudi devetošolci so se v angleščini pogovarjali o perečih naravovarstvenih problemih naše sedanjosti: poimenovali so vrste onesnaževanja našega planeta ter spoznali vzroke za onesnaževanje. Besede in citate, povezane z onesnaževanjem okolja, so prevajali iz angleščine v slovenščino. Spoznali so tudi pomen biotske pestrosti za stabilnost ekosistema, vplive in posledice gnojenja v kmetijstvu, glavne vzroke onesnaževanja, po pogovoru pa so predlagali načine in ukrepe za zmanjšanje onesnaževanja planeta ter jih tudi pojasnili.

 

 

(Skupno 241 obiskov, današnjih obiskov 1)