1. DEL

Vsebina modula Tradicija je v 5. razredu vpeta v učne vsebine pri posameznih predmetih skozi celo šolsko leto: pri predmetu družba spoznavamo naravne in družbene značilnosti naše države, pri slovenščini prebiramo ljudske pesmi, pravljice in dela slovenskih pisateljev, pri glasbeni umetnosti posegamo v slovensko glasbeno dediščino …Skratka, tradicija nas spremlja povsod. Zato ni bilo težko načeti teme modula, ki smo ji posebno pozornost najprej namenili pri uri oddelčne skupnosti.

Za začetek smo se pogovarjali, kaj si sploh predstavljajo pod pojmom tradicija oz. kje najdejo tradicijo. Nekaj odgovorov:

  • Tradicija je nek običaj, ki se ga spoštuje in praznuje že več let, lahko že iz davnih časov, prehaja iz roda v rod …npr. kurentovanje.
  • Je značilnost, ki jo ima vsak narod. Vsak narod ima drugačne tradicije.
  • Tradicija je praznovanje različnih praznikov.
  • V našem razredu je tradicija, da se zjutraj vsi skupaj pozdravimo.
  • Tradicija je nekaj, kar se ponavlja.
  • Tradicija pomeni ohranjati neke navade, npr. tradicionalni slovenski zajtrk.
  • Tradicija je, da na proslavi zapojemo ali poslušamo našo himno.
  • Značilnost naše šole je tradicionalni jesenski kros.

Sledil je ogled zanimivega animiranega filma Čikorija an’ kafe. Po ogledu filma so se učenci v skupinah pogovorili, razmislili in odgovorili na vprašanja. Učenci so ugotovili, da je bil v preteklosti moški v hiši gospodar in imel glavno besedo. Prepoznali so tudi tradicijo: vsako jutro je žena možu skuhala cikorijo namesto kave, a mož tega ni ugotovil in še po ženini smrti mu je bila najbolj všeč njena kava, ki je ni mogla nadomestiti niti prava.

  1. DEL

Z učenci smo se dogovorili tudi za domačo nalogo. Na izbiro so imeli 4 različne naloge, v katere so morali vključiti svoje starše. Učenci so največ izvedeli in zapisali o praznovanju božiča in novega leta nekoč, zapisali o veščini polaganja keramičnih ploščic, prinesli stare zanimive predmete ali njihove fotografije: stare smuči, pisalni stroj, denar, žepno uro, stare knjige, delovno knjižico, star jedilni pribor, kavni mlinček, ročno izdelana modela avtomobilov, ki ju je v šolskem obdobju izdelal očka, »zajca« za sezuvanje čevljev, računalo, peresnico, likalnik, stare frizerske pripomočke, oblič, pisalni stroj in prvi telefon.

  1. DEL

Pri predmetu družba smo ravno končali z naravnimi enotami Slovenije. Učenci so v naključno izbranih parih predstavili eno posebnost Slovenije: Triglav, Blejski otok, kravji bal, rudarstvo, Ptuj, kurentovanje, prekmursko gibanico, Postojnsko jamo, človeško ribico, Kras, lipicance, soline. Učenci so delali v računalniški učilnici, da so imeli dostop do podatkov. Nastali so lepi izdelki, ki so jih dopolnili še s kakšno risbo ali sliko, ki so jo prinesli od doma. Izdelke obeh razredov, vsakega posebej, smo združili v »knjigo« Moja Slovenija.

  1. DEL

Pri družbi smo končali z naravnimi enotami, začeli pa z zgodovino. Zato smo aktivnosti ob modulu Tradicija zaključili z obiskom arheološkega najdišča na Kidričevi cesti v Zagorju, kjer imamo zbrane dokaze o poselitvi našega mesta že v starejši železni dobi. Tudi to je del tradicije. Utrinke o našem delu pa si oglejte še na fotografijah.

Učenke, učenci in učiteljici 5. a in 5. b razreda

GALERIJA SLIK:

(Skupno 73 obiskov, današnjih obiskov 1)