Občutljivost za življenje je najvišji dosežek vzgoje.

Liberty Hyde Bailey

 

Z namenom, da začutimo življenje in naravo okrog nas, smo se na prijetno topel in sončen dan odpravili v gozd. Že na poti do gozda, smo se ustavili ob različnih drevesih, jih poimenovali in pokazali njihove plodove. Bolj podrobno smo opazovali tudi liste dreves ter bližnjo naravo, si videno zapomnili in zadali naslednjo nalogo: da se vrnemo tudi pozimi in v začetku pomladi.

Zavedali smo se, da lahko s svojo glasnostjo prestrašimo prebivalce gozda, zato smo se kar se da tiho iz obrobja gozda premaknili v sam gozd. Najprej smo naredili krog, zaprli oči in prisluhnili svojemu telesu in zvokom narave. Ko smo se umirili in slišali kar smo želeli slišati, smo v pozdrav gozdu tiho zapeli pesmico.

Sledilo je raziskovanje. Vsak je prinesel nekaj, v čemer je prepoznal življenje. Ugotovili smo, da je med nami kar nekaj pravih malih raziskovalcev. Zmotilo nas je, ko smo med jesenskimi plodovi in listi našli tudi smeti. Z učiteljico sva bili veseli, da so bili otroci ob najdbi že sami razočarani in so pokazali, da takega dejanja, kot je metanje smeti v naravo, ne odobravajo – dobili sva droben dokaz za spoštljiv odnos do narave.

Na gozdna tla smo na odročnem kraju pogrnili tudi dve beli rjuhi, ju tam pustili in nadaljevali z dejavnostmi. Ko smo se vrnili, smo razočarani ugotovili, da so se nas gozdni prebivalci prestrašili.

Namesto zaključka pa:

Ko otroku pokažemo, kako razburljiva je narava, ni pol toliko pomembno videti kot čutiti.

Rachel Carson

 

Učiteljici: Maja Ule in Milica Borštnar

GALERIJA SLIK:

(Skupno 128 obiskov, današnjih obiskov 1)