DEJAVNOSTI       ZLATA PRAVILA   SPLETA      PESEM      ZGODBA

Zapisala: učiteljica Nina Jelen

POTOVANJE V VIRTUALNI SVET

Razred: druga triada

Učno gradivo:

– knjiga: Nina Jelen: Ženičke in strički za daljnimi grički (Jelen, N., 2017. Ženičke in strički za daljnimi grički. Zagorje: Založba Ocean.)

– zgodba: Nina Jelen: Rožnati otroci

– pesem: Nina Jelen: Sejfko

– plakat: Nina Jelen: Zlata pravila obnašanja pri uporabi interneta

– videospot: Nina Jelen, Urška M.Luzar: Dobro jutro, dragi ljudje: https://www.youtube.com/watch?v=R1hwo6G8hz4

– filmčka (avtor: Nina Jelen):

https://www.youtube.com/watch?v=vrUDocrEexg

https://www.youtube.com/watch?v=7918XcMZRg8

– filmček (avtor: Nina Jelen): How the little elves embarrassed themselves

https://www.youtube.com/watch?v=yXyGHEdGvj8

Učni cilji:  Učenci:
  • spoznajo pozitivne in negativne vidike spleta.
  • vedo, da na spletu ne smejo deliti svojih osebnih podatkov.
  • vedo, kako se na spletu obnašati – smo vljudni, prijazni …
  • vedo, da se morajo vedno obrniti na odraslo osebo, če na spletu vidijo kaj nepoznanega, čudnega.
  • vedo, da na spletu nikoli zares ne vemo, s kom govorimo.
  • vedo, da se nikoli ne smejo dobivati z nekom s spleta.
  • vedo, da lahko od telefonov in računalnikov postanemo odvisni.
  • razmišljajo, kako v svojih družinah preživljajo prosti čas.
  • poslušajo zgodbo in v njej sodelujejo.
  • si ogledajo videe s poučno vsebino in se vanje vživijo, jih komentirajo.
  • šivajo, se likovno izražajo, izmišljajo si zgodbe, aktivno sodelujejo v zgodbah.

Uvodna motivacija: Igrica: Tisti, ki …

Tisti, ki ima rad sladoled, naj desetkrat poskoči v zrak; tisti, ki rad gleda risanke, naj naredi deset počepov; tisti, ki ima doma računalnik, naj pokaže, kako tipka po računalniku; tisti, ki je že kdaj brskal po spletu, naj nekoga objame …

Pogovor:
  • Kaj je to internet? Kaj na internetu počnemo?
  • Kaj so to tablice? In kaj počnemo s tablicami?
  • Kaj pa pametni telefoni? Kaj vse lahko delamo z njimi?
  • Kako in kdaj vi uporabljate splet?

Knjiga Ženičke in strički za daljnimi grički (avtorica: Nina Jelen)

Na zabaven način jim predstavim knjigo Ženičke in strički za daljnimi grički. Povem, da so liki moji prijatelji, vendar danes niso mogli priti z mano. Med predstavitvijo učence oblečem v like iz knjige in si ob knjigi izmišljujem še zgodbice iz ozadja (kako je Pepe zaljubljen v Vrtavko, kako je Smrdec nekoč taaakoooo prdnil, da smo bili en teden zaprti v hišah zaradi onesnaženega zraka, kako je Hribec izgubil nogavico …  ‒ iz gledališke igre Ženičke in strički za daljnimi grički). Ogledamo si tudi filmčka na Youtube.

Pogovarjamo se o zgodbi. Kakšni se vam zdijo ženičke in strički? So dobri ali zlobni? Ali so storili kaj hudo narobe? Kaj pa je storil Fotko? Je bilo prav, kar je naredil? Bi ti to naredil svojim prijateljem? Imaš tudi ti kakšno lastnost, ki je malo hecna in si ne bi želel, da bi bila objavljena na spletu?

POTOVANJE V VIRTUALNI SVET

Napovem, da se bo danes naša šola spremenila v en velik virtualni svet. Da ne bomo v pravem svetu, ampak bo naš razred postal internet. Tako danes v šoli ne bo učiteljice Nine Jelen, temveč bo prišla Ninula. Pokažem jim svoj kartonček.

Moj kartonček ‒ moj profil

Vsak učenec dobi kartonček. Na ta kartonček naj nariše svojo profilno sliko. Slika je lahko karkoli: lahko nariše sebe, lahko žival, lahko smeškota, superheroja. Sliko naj še opremi – z vzdevkom ali imenom in priimkom – kakor želi sam. Danes torej ne bomo navadni učenci, ampak smo lahko kdorkoli.

KLEPETALNICE

Učencem ponovno povem, da bomo danes odpotovali v virtualni svet. Da bomo raziskovali splet, klepetali v klepetalnicah, komentirali dogajanje na spletu in se zabavali. V klepetalnicah bodo uporabljali svoje vzdevke. Že vnaprej sem jim povedala, da lahko napišejo, karkoli želijo, da jih ne bom kaznovala, da ne bom kazala njihovim staršem, da naj pač pišejo, kar bi pisali na splet.

Pomembno pravilo: Učenci se med seboj ne smejo pogovarjati, lahko samo pišejo.

  1. Postaja: Izpolni svoj profil.

Učenci morajo za potovanje v virtualni svet izpolniti prijavnico. Sami se odločijo, katere podatke bodo izpolnili. Opozorim jih, da je nujno izpolniti del, kjer piše vzdevek, vse ostalo pa po želji.

KLEPETALNICE:

V različne kotičke v razredu postavim klepetalnice. To so listi, na katere učenci pišejo (klepetajo) s svinčniki. Na listih so fotografije iz socialnih omrežij in že napisani komentarji, učenci pa dopišejo svoje misli. Komentarji, ki sem jih napisala sama, so lepi in žaljivi – tako, kot na spletu.

Učencem obljubim, da ne bom delala raziskav, kdo je napisal kaj in da lahko komentirajo KARKOLI želijo.

  1. Klepetalnica: Fotografija fanta

Na postaji je fotografija in spodaj prostor za komentarje. Na fotografiji je vesel fant, ki si je narisal brke.

  1. Klepetalnica: Fotografije znanih oseb

Učenci lahko pod fotografije znanih oseb napišejo ali narišejo karkoli želijo.

  1. Klepetalnica: Neprimerna fotografija

Slika ženske na stranišču.

  1. Klepetalnica: Vabilo na druženje.

Prijazna fant in punca vabita otroke na skupno druženje v parku. Otroci se odločijo, ali se bodo piknika udeležili ali ne.

  1. Razredna klepetalnica

Na sredini razreda je ves čas klepetalnica. Tam učenci zapisujejo, kar želelijo, med seboj se »pogovarjajo«.

 

POGOVOR PO OBISKU KLEPETALNIC

 

  1. Postaja: Osebna izkaznica

Ogledamo si, katere podatke so izpolnili. Pogovorimo se o deljenju osebnih podatkov na spletu. In kako z deljenjem osebnih podatkov razkriješ zelo veliko o sebi.

Na internetu lahko srečamo KOGARKOLI. Poudarim, da so si tudi nekateri od njih nadeli nepoznane vzdevke. Da na njegovi kartici ne piše Matic Novak, temveč je narisan super heroj. Tako se lahko tudi ljudje na spletu spremenijo, v kogarkoli želijo. Lahko se pretvarjajo, da so naši prijatelji, vendar v resnici od nas želijo kaj drugega.

Zato NIKOLI ne izdajaj svojih osebnih podatkov.

Maškarada: https://www.youtube.com/watch?v=qgbzw9cx044

Skrivni prijatelj: https://www.youtube.com/watch?v=ZCmx4ktetuw

Blebetač: http://sl.sheeplive.eu/fairytales/blebetac

 

  1. Klepetalnica: Fotografija fanta

Preberemo komentarje. Pogovorimo se, kako bi se sami počutili, če bi brali komentarje, ki so jih zapisali. Bi jim bilo všeč, če bi jih žalili in bi to lahko prebrali vsi? Bi se lepih komentarjev veselili? Kakšni torej moramo biti do drugih?

Poslušali bomo zgodbo fanta Joeja, ki je bil ustrahovan.

Let’s fight it together: https://www.youtube.com/watch?v=dubA2vhIlrg

Sredi filmčka, kjer je fant zelo obupan se učenci razdelijo v dve skupini in razmišljajo, kako bi lahko fantu pomagali, kaj bi mu svetovali. Pogovarjamo se o tem, da včasih takšno žaljenje in spletno nadlegovanje boli bolj kot udarci. Skupine poročajo.

Posnetek pogledamo do konca:

Obljubimo, da nikoli ne bomo žalili ali ustrahovali svojih prijateljev po spletu. Da bomo nekaj storili, če bomo ugotovili, da nekdo nekoga ustrahuje. Prijavili odrasli osebi.

Kar poveš, je zares: https://www.youtube.com/watch?v=sP1waIQoIR4

Nadlegovanje: https://www.youtube.com/watch?v=QDWwMSIvr-E

Maščevanje: https://www.youtube.com/watch?v=Vjr5N8gM6io

Mišičnjak: https://www.youtube.com/watch?v=mxJUmi4ogRk

 

  1. Klepetalnica: Fotografije znanih oseb

Pogovorimo se o tem, kako so se počutili, ko so lahko svobodno izražali svoje mnenje o slavnih osebah – skriti pod svojimi vzdevki. Kako bi se sami počutili, če bi brali komentarje, ki so jih zapisali.

Pokažem jim, kako so komentirali ljudje ob novem spotu Čukov ‒ Kokoko. Pri nas – v Sloveniji. Koliko negativnih komentarjev so ljudje izbruhali iz sebe. Pogovarjamo se o smislu le-teh.

Pokažem jim posnetek dekleta, ki je v Angliji zaslovela z vlogi in nasveti za ličenje. Posnela je video, v katerem prikazuje, kako so jo potrli negativni komentarji.

YOU LOOK DISGUSTING: https://www.youtube.com/watch?v=WWTRwj9t-vU

Učenci komentirajo posnetek.

 

  1. Klepetalnica: Neprimerna fotografija

Pogovor o tem, kakšne slike so primerne za objavo. Kako sporne so fotografije, na katerih smo pomanjkljivo oblečeni. Kako lahko slike, ki jih objavimo danes, vplivajo na našo prihodnost. Poseben poudarek na tem, da se te slike nikoli ne izbrišejo s spleta.

Ogled risanke Brez kožuščka: https://www.youtube.com/watch?v=4lkBf_rt_LI

Ogled filmčka Ne objavi, kar te lahko gnjavi: https://www.youtube.com/watch?v=NEQLPruVLyY

Kar objaviš na spletu, ostane za vedno tam: Ovce ‒ Osel: https://www.youtube.com/watch?v=TXtafd2YkXQ

 

  1. Klepetalnica: Vabilo na druženje.

Pogovarjamo se, kako nevarno je, če se dobivaš z neznanci na spletu. Ker nikoli ne veš, kdo v resnici je to.

Pokažem jim pretresljiv posnetek, v katerem so se ljudje pretvarjali, da so nekdo drugi, zato da so otroke naučili lekcije.

The Dangers of Social Media: https://www.youtube.com/watch?v=e39jaUkadrA

 

  1. Razredna klepetalnica

Pregledamo, kaj so se pogovarjali v klepetalnici, ali so bili prijazni drug do drugega in kako so se obnašali.

 

 

 

(Skupno 1.095 obiskov, današnjih obiskov 1)