Zadnji torek pred jesenskimi počitnicami smo z učenci, ki obiskujejo interesno dejavnost naš planet Zemlja, izkoristili sončen jesenski dan za sprehod v okolici šole. S seboj smo vzeli kompase in termometre.
Najprej nas je pot vodila do ribnika, kjer smo se pogovorili o besedi orientacija, zakaj uporabljamo kompas, kaj prikazuje in kako ga pravilno uporabljamo. Ob tem smo kot markantni objekt ves čas opazovali šolo ter določali, v kateri smeri neba je glede na naše stojišče. Kompas je naprava, ki nam pokaže, kje je sever s pomočjo gibljive vodoravne magnetne igle. Če vemo, kje je sever, lahko določimo tudi ostale strani neba.
Učenci so v dlani naravnali kompas v vodoravni položaj ter se skupaj z njim obračali toliko časa, da je rdeče obarvana stran igle pokazala na črko N (mednarodna oznaka za sever). To je pomenilo, da gledamo proti severu. Za nami je jug, desno vzhod in levo zahod. Ves čas naše poti smo opazovali tudi šolo, ki je spreminjala svoj položaj glede na naše stojišče. Ob zaključku so učenci razumeli, da smo se na sprehodu gibali okoli šole ter tako spreminjali naše stojišče oziroma naš položaj glede na šolo, ki pa je ves čas stala na miru.
Ob ribniku smo izmerili temperaturo zraka, ki je kazala 18 stopinj Celzija, ribnik pa je imel 13 stopinj. Učenci so pravilno sklepali, da trenutno zrak ogreva ribnik, saj je toplejši. Zjutraj, ko so odšli od doma in je bilo 10 stopinj Celzija, pa je ribnik ogreval okoliški zrak.
V eni uri interesne dejavnosti so učenci spoznali osnove orientacije in merjenja temperature. Potrebna bo še kakšna ura utrjevanja, da bodo usvojili določanje smeri neba s pomočjo kompasa. Ponovno se je pokazalo, da je izkustveno delo, delo na terenu prek lastne izkušnje tisto, ki učencem vzbudi notranjo motivacijo, željo po novem znanju ter je odlična podlaga za dolgotrajno znanje.
Helena Kramar Skubic
(Skupno 140 obiskov, današnjih obiskov 1)