V soboto, 10. oktobra 2020, so se na naši šoli dogajale silno zanimive reči. Šestošolci so komaj čakali delavnice za nadarjene učence na področju fizike, kemije, geografije in angleškega jezika. Malo pred osmo so se vsi udeleženci zbrali na šolskem dvorišču in komaj čakali, da začnejo. Učiteljice smo jih najprej malo pocrkljale s sladkarijami, saj vsi vemo, da naporno umsko delo zahteva velikoooo energije!

Pri uri angleščine je šestošolce najprej pričakal topel kamin. No ja, pa ni bil čisto pravi, pač pa tisti iz računalnika. Pogovarjali smo se o ognju in iskali asociacije na besedo FIRE. Učenci so bilo zelo iznajdljivi. Ogenj smo povezali z glasbo. Poslušali smo moderno popevko, v besedilo vstavljali manjkajoče besede, peli, urili bralno razumevanje ter sestavili krajši pisni sestavek, ki ga je vsak predstavil sošolcem.

Pri kemijski delavnici so se prepletali eksperimenti, ki so bili povezani z ognjem, vodo, zrakom in zemljo. Učenci so eksperimente tokrat izvajali individualno in zunaj učilnice. Pri delu so bili zelo motivirani, spretni, radovedni in sproščeni. Eksperimente pa sta izvedli tudi učiteljici Ajda in Vilma. 

Pri naravoslovnih delavnicah (fizikalnih delavnicah) smo se poigrali z vodo. Naredili smo ognjemet v vodi, tornado v steklenici, oblak v steklenici, s svečo smo dvignili nivo vode, naredili smo mavrico s sladko vodo in barvice zapičili v vrečko z vodo. Ob vsem skupaj smo se zabavali, pogovarjali in razlagali fizikalne zakonitosti.

Delo geografa zajema velik del terenskega dela. Pri pouku pa velikokrat ni priložnosti za delo na terenu, zato smo sobotno delavnico preživeli zunaj. Uvod je bil obarvan športno, učenci so se malo razgibali, odigrali so igro z žogo. Spoznavali so osnove orientacije in branja zemljevida. Orientirali smo se glede na Zagorje, določali strani neba glede na naše stojišče, na zemljevidu Zagorja smo iskali vzpetine v različnih smereh neba, ob zemljevidu Slovenije pa smo določali lego Zagorja glede na ostala mesta ter opisovali pot iz Zagorja do posameznega kraja. Učencem je šlo delo s kompasom in zemljevidom odlično od rok. Razmišljali so, zakaj je južna stran dreves bolj košata in je na severni strani debla mah, zakaj so letnice dreves na štoru na južni strani bolj razmaknjene, zakaj so južne strani mravljišč bolj položne. Poznate odgovor? Južna stran je sončna, severna pa senčna. V drugem delu smo izvedli praktičen del izdelave lastnega kompasa. Potrebovali smo kovinsko sponko, magnet, košček plute (stiropora, zamašek) in posodo z vodo. Tudi v drugem delu so se učenci izkazali, kompasi so kazali na sever. V hribih si lahko hitro in enostavno izdelamo kompas, če se izkaže, da ga potrebujemo.

Tudi šola je lahko zabavna, kajne? Ob sproščenem vzdušju in entuziazmu učencev smo se na sproščen način preko konkretne izkušnje veliko naučili.

Sobotne delavnice vedno popestrijo učenje in že se veselimo prihodnjih srečanj.  

Ajda Medvešek, Vanja Celestina, Helena Kramar Skubic, Vilma Vrtačnik, Tina Zupančič Bergant

btf
(Skupno 74 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost