Tradicionalni slovenski zajtrk na PŠ Čemšenik

V petek, 15. novembra, smo, tako kot preteklih osem let, izvedli tradicionalni slovenski zajtrk. V šoli smo se pogovarjali o slovenski hrani. V mesecu oktobru smo obiskali kmetijo, ki je v bližini naše šole in si ogledali pridelke, ki jih pridelajo na njej. Pogovarjali smo se o tem, zakaj je za nas bolje, da kupujemo in jemo lokalno pridelano hrano. V razredu smo učiteljice učencem pripravile predstavitev skupaj s kvizom. Učenci so ponovno ugotovili, katera hrana je kvalitetnejša in tudi zakaj. Povedali smo, da z lokalno hrano varujemo naše okolje. Med tednom so učenci 4. razreda za vse učence pripravili pogrinjke. Sodelovali pa smo tudi s krajani. Domačine smo zaprosili za kulturne rastline, iz katerih smo naredili moko. Dobili smo koruzo, ajdo in pšenico. Učenci so najprej poiskali informacije o njih, potem smo jih zmleli in spekli domač ajdov, koruzni in polnozrnat pšenični kruh. Celoten postopek se je zdel učencem zelo zanimiv. Kljub temu da smo imeli električni mlinček za mletje, je le-to trajalo kar nekaj časa. Na koncu smo le uspeli dobiti kvalitetno, domačo ekološko moko, iz katere smo spekli dober kruh. Namazali smo ga z domačim medom in zraven pili domače mleko. Ker pa je bilo ajde veliko, smo poleg ajdovega kruha lahko naredili tudi ajdove žgance. Nekateri so si jih zabelili z ocvirki. Po zajtrku se je prileglo jabolko z ekološke kmetije. Vsi izdelki so bili z ekoloških kmetij v naši okolici. Učenci so v dopoldnevu zelo uživali. Najbolj so se veselili domačega kruha, saj jih je zanimalo, ali bo drugačnega okusa kot je kupljen. In niso bili razočarani. 😊

Tradicionalni slovenski zajtrk na PŠ Podkum

V petek, 15. novembra 2019,  je tudi pri nas potekal tradicionalni slovenski zajtrk. Letos smo bili že drugo leto povabljeni v Hišo domačih okusov Pr Čop, kjer smo okušali  zdrave lokalne dobrote. Poleg domačega kruha, mleka, jabolk, surovega masla in medu so nam ponudili tudi mlečni močnik, proseno kašo, pečena jajca, domačo marmelado in ostale domače dobrote. Na zajtrk smo povabili tudi našega čebelarja, gospoda Zdenka Savška, ki nam v letošnjem šolskem letu pomaga pri vodenju čebelarskega krožka. Na PŠ Podkum bomo svoj čebelnjak dobili spomladi, tako da bodo naši učenci lahko tudi praktično poglabljali znanje o čebelah ter pridobivali med. Ob koncu srečanja smo zapeli pesem Čebelar in se s polnimi želodčki zadovoljni vrnili nazaj v šolo. Hvala Hiši domačih okusov Pr Čop za gostoljubje, prijaznost in dobro sodelovanje!

Tradicionalni slovenski zajtrk v 1. a

V petek, 15. 11. 2019, smo na naši šoli obeležili dan slovenske hrane. Kuharice so pripravile vse potrebno za tradicionalni slovenski zajtrk, devetošolki Lučka in Zoja  pa sta poskrbeli za  slavnostni pogrinjek. Pripravili sta tudi  kratko predstavitev, v kateri smo izvedeli, kako pomemben je med v naši prehrani in kje vse ga lahko uporabimo. Na koncu predstavitve smo z njima zaplesali ob čebelji pesmici. Ob zvokih priljubljenega Čebelarja smo pojedli zajtrk. Lahko verjamete, da je vsak izmed nas pojedel košček kruha z medom?

Tradicionalni slovenski zajtrk v 1. b

Tradicionalni slovenski zajtrk v 4. a

Tradicionalni slovenski zajtrk v 4. c 

V petek, 15. 11. 2019, ni bil prav nič navaden dan. Bil je dan, obarvan s tradicijo, hrano in mirom, ki bi si ga morali pogosteje privoščiti. Z občutkom tradicije smo si postregli dobrote lokalno pridelane hrane, kar je rdeča nit slovenskega tradicionalnega zajtrka, še pred tem pa so nam devetošolci natrosili zanimivih podatkov o čebelah in medu. V 4. c smo se imeli prav fino, saj nas je že zjutraj pričakala miza, obložena s hrano, in pogrinjek, ob katerega se je bilo prijetno usesti ter ob dobri hrani in v miru poklepetati s sošolci. Strnili smo nekaj vtisov.

»Všeč mi je bilo, da nas je že zjutraj na mizi pričakalo jabolko. Bilo je zavito v lep prtiček. Na mizi je bilo nekaj vrst medu. Zdelo se je, da nas čaka lep dan.«

»V petek smo imeli tradicionalni zajtrk. Lahko smo poskusili tri vrste medu – cvetličnega, kostanjevega in gozdnega. Pred zajtrkom smo se razmigali s plesom Čebelice in Macarena. V petek sem se imela res super.«

»Pred zajtrkom smo se z učenkama višjih razredov veliko pogovarjali o čebelicah in medu. To mi je bilo tudi najbolj všeč, ker sem izvedel zanimive stvari. Del tega je bil tudi ples, a to mi ni bilo najbolj všeč. Pri zajtrku smo imeli na izbiro tri vrste medu, maslo in mleko. Imeli smo se lepo, pa tudi zabavno je bilo.«

»V petek smo pred zajtrkom plesali Čebelice in Macareno. Potem smo se najedli tradicionalnih jedi – medu, domačega kruha in masla. Zraven smo pili mleko in se pogovarjali s prijatelji. Najbolj zanimivo je bilo plesati pred zajtrkom. To bi lahko večkrat počeli.«

Tradicionalni slovenski zajtrk v 3. a

V petek je bil naš razred drugače urejen. Na mizah so bili lično zloženi prtički. Za nas so se potrudili devetošolci, na naše mize pa sta jih postavili devetošolki Nastja in Sara. Ne le da sta pripravili mize, pač pa sta nam ob fotografijah tudi razložili pomen medu v naši prehrani ter z nami zaplesali ob Čukovih Čebelicah. Po plesu je sledil zajtrk: bio maslo, tri vrste medu, kruh iz bio krušne peči, bio mleko ter bio jabolka. Naši obrazi so bili že zjutraj nasmejani.

Tradicionalni slovenski zajtrk v 4. b 
V petek, 15. 11. 2019, smo tudi letos imeli tradicionalni slovenski zajtrk, ki smo si ga privoščili kar v naši učilnici. Že pred našim prihodom v učilnico so učenci devetih razredov pripravili na mize lične pogrinjke, jabolko in skodelico za mleko. Na osrednji mizi so nas čakale tri različne vrste medu, maslo, kruh in mleko – vse seveda bio pridelave in iz domačega okolja. Preden smo se lotili zajtrka, sta nam dva devetošolca predstavila še pomen medu v naši prehrani. Za jutranjo telovadbo pa smo zaplesali ob zvokih Čukovih Čebelic. Učenci so bili nad takim zajtrkom navdušeni in si želijo še kdaj druženja s starejšimi šolarji.
Tradicionalni slovenski zajtrk v 9. a
Že drugo leto zapovrstjo so bili devetošolci zadolženi za pripravo pogrinjkov za vse učence matične in obeh podružničnih šol. To pomeni, da smo v 9. a zložili 275 prtičkov. Poleg tega smo bili zadolženi za predstavitev pomena medu v posameznih oddelkih na razredni stopnji. Učenci razredne stopnje in njihove razredničarke so bili nad našimi predstavitvami navdušeni.

 

 

(Skupno 403 obiskov, današnjih obiskov 1)