Pri interesni dejavnosti Naš planet Zemlja smo se z učenci prvega in drugega razreda spraševali naslednja vprašanja:
– Koliko je ura?
– Ali imajo vsi učenci na Zemlji istočasno pouk?
– Kaj počnejo ljudje na drugih celinah v času, ko imamo mi interesno dejavnost?
V uvodnem delu smo spoznali, da ima Zemlja okroglo obliko ter da Sonce obsveti le polovico Zemlje naenkrat. Kakorkoli smo vrteli globus in obračali svetilko, vselej smo prišli do enakega odgovora: le polovica Zemlje ima dan, druga polovica pa noč. S pogovorom in demonstracijo smo spoznali, da se Zemlja vrti okoli svoje osi ter da se zavrti enkrat v 24 urah, kar je en dan. Učenci so ugotovili, da se v 24 urah povsod na Zemlji zamenjata noč in dan. Na podlagi praktičnega dela smo prišli do ugotovitve, da je na različnih točkah na Zemlji različen čas.
V nadaljevanju so učenci iz tršega papirja izdelali uro. Spoznali so časovne pasove. Če se Zemlja okoli svoje osi zavrti v 24 urah, potem je na Zemlji 24 časovnih pasov. Ogledali smo si še zemljevid časovnih pasov na Zemlji ter se zabavali ob vprašanjih, kaj počnejo ljudje v Ameriki, Avstraliji, Indiji in na Japonskem v času, ko imamo mi interesno dejavnost. Komu bi zaželeli dobro jutro, komu lahko noč in koga bi zbudili sredi noči?
Ob zaključku, po treh urah interesne dejavnosti, so učenci spoznali, da se Zemlja enkrat zavrti okoli svoje osi v 24 urah. Razumejo časovne pasove ter znajo ob zemljevidu časovnih pasov določiti, koliko je ura drugod na Zemlji. Učenci so na zabaven način s pomočjo prikazov in demonstracije usvojili znanja, ki zahtevajo povezovanje, sklepanje in deloma logično razmišljanje.
Helena Kramar Skubic
(Skupno 213 obiskov, današnjih obiskov 1)