Vsi ljudje imamo svoje posebnosti zaradi katerih se razlikujemo od drugih ljudi. Drugačnost nas bogati in bi nam morala predstavljati izziv, ne pa nekaj, česar bi se bilo treba bati.

V svoji drugačnosti lahko prav vsak med nami doživlja polnost življenja na svoj poseben način. Lahko se žalosti, jezi, veseli, uči in tudi veliko doprinese k bolj humani družbi že samo s tem, da je, kakršen je.

Prav zaradi tega in zaradi naše občutljivosti za spremembe lahko tudi sami postanemo bolj občutljivi, tankočutni in pozorni na majhne stvari, ki jih drugače najbrž ne bi niti opazili.

V letošnjem šolskem letu smo se na Podružnični šoli Čemšenik lotili prav te tematike.

Ob tem spoznavamo sebe, druge in drugačne.

Cilj projekta je učencem približati svet drugačnih, jih učiti in naučiti strpnosti, medsebojnega sodelovanja in spoštovanja, nenasilnega reševanja konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov.

Želimo, da učenci v drugih kulturah, navadah, narodih, pri ljudeh s posebnimi potrebami, starejših občanih,.…, najdejo nekaj lepega, dobrega, pozitivnega, nekaj kar jih bogati in spodbuja k razmišljanju in pravemu ravnanju.

 

Skozi celo šolsko leto učenci:

-spoznavajo različne vrste in oblike »drugačnosti in drugačnih«,

-učenci ob različnih priložnostih za nekaj minut postanejo »drugačni«,

-ustvarjajo na temo drugačnosti,

-sodelujejo v šolskem literarno-likovnem natečaju na temo DRUGAČNOST NAS BOGATI,

-skupaj s starši morda obiščejo dom starejših občanov, pomagajo svojim dedkom, babicam…

-si ogledajo film, predstavo ali nastop učencev s posebnimi potrebami,

-skozi potopisna potovanja spoznavajo druge dežele, narodnosti, pokrajine, navade,…

-pri vsakodnevnih dejavnostih sodelujejo v MINUTAH ZA STRPNOST,

-obeležijo dan človekovih pravic, dan strpnosti, mednarodni dan kulturne raznolikosti,

-skozi zgodbe drugačnih spoznavajo njihov način življenja ter težave in ovire, ki jih premagujejo.

 

Pravkar smo zaključili z internim likovno – literarnim natečajem z naslovom: DRUGAČNOST NAS BOGATI. Predhodno smo z učenci prebrali veliko zgodb s to tematiko, se pogovarjali in pripovedovali o svojih izkušnjah. V podaljšanem bivanju smo nato ustvarjali.

Ob zaključku natečaja smo za najboljše izdelke pripravili tudi nagrade. Učenci so sami z glasovanjem izbrali najboljše izdelke. Vsi pa so bili za svoj trud nagrajeni z majhno pozornostjo.

 

                                                                                          Irena Hudi

GALERIJA SLIK:

 

 

 

 

(Skupno 439 obiskov, današnjih obiskov 1)