Na Valentinovo je bil na naši šoli zopet čas za samopostrežno malico. Jedli smo:

GLAVNA JED

BARVNI SVEDRCI Z OREHI

BARVNI SVEDRCI S ŠKAMPI

MLEČNA PROSENA KAŠA

KRUH, ŠTRUČKE AJDOVA, GRAHAM, RŽENA, KORUZNA

SIR ŠMARSKI ROK

   SADJE

LIČI

JABOLKO

HRUŠKA

BANANA

MANDARINA

ZELENJAVA

BROKOLI

CVETAČA

RUKOLA

NAPITKI

ČOKOLADNO MLEKO

JABOLČNI SOK 100%

POMARANČNI SOK 100%

BOROVNIČEV NEKTAR, VODA

DESERT

KEKS MOTOR STARODOBNIK TOMOS APN4

JAGODA V ČOKOLADI

Ob februarski samopostrežni malici je na ogled motorno kolo TOMOS APN4, letnik 1975.

V povojnem obdobju so na Krasu iskali možnosti za razvoj nove industrije in kljub deljenim mnenjem in dvomom o upravičenosti in možnosti proizvodnje motornih koles, se je ideja načrtovalcev nove tovarne julija 1954 uresničila s podpisom sklepa o ustanovitvi tovarne motornih koles v Sežani. Že naslednji mesec, se je v dokumentih prvič pojavilo tudi ime TOMOS – TOvarna MOtornih koles Sežana. Nekaj mesecev kasneje se slovenska vlada odloči, da se bo tovarna zgradila v Kopru, ki je že postajalo glavno središče primorske industrije.

Prvi direktor tovarne Franc Pečar je licenčno pogodbo podpisal z avstrijsko tovarno Steyr-Daimler-Puch, ki je ustrezala Tomosovim proizvodnim načrtom, saj so v Puchu proizvajali ekonomična in robustna motorna kolesa, primerna za neurejene in strme ceste. Puch naj bi Tomosu ponudil ugodne licenčne pogoje tudi zaradi dvoma v uspešno osamosvojitev tovarne.

Prvi izdelek, ki so ga sestavili v Tomosu je bil motor Tomos Puch SG 250. Leta 1955 so jih izdelali 137, prav tako so že prvo leto sestavili 124 skuterjev RL 125 in sto mopedov. Vzporedno z licenčno proizvodnjo je Tomos že v začetku vse svoje moči osredotočil v lasten razvoj serijskih modelov.

Začetki lastnega razvoja mopedov segajo v pozna 50. leta, ko so nastale številne izpeljanke mopeda Puch MS 50 s skupnim imenom Colibri. Leta 1959 so izdelali že več kot 17000 Colibrijev in sklenili pogodbo za prvi večji izvoz na Švedsko.

Na prelomu v 70. leta so se v Tomosu začele prve priprave na izdelavo avtomatikov lastne konstrukcije, saj je vladalo na tržišču vedno večje zanimanje za tovrstne motorje, nakupi komponent v tujini pa so bili vedno dražji. Leta 1973 so pognali novo sodobno linijo z avtomatskimi stroji za varjenje okvirjev. Tako so začeli v Tomosu izdelovati nove cevne okvirje in njihovi motorji so se tudi na pogled ločili od licenčnih Puchovih.

Celoten program dvokolesnih vozil se je s posodobitvami v 80. letih znova postavil ob bok svetovni konkurenci.

Po padcih, ki so pretresla podjetje v začetku 90. let, je Tomos aprila 1998 postal sestavni del korporacije Hidria.

 V večnamenskem prostoru je na ogled motorno kolo TOMOS APN4, letnik 1975. V sedemdesetih letih prejšnjega stoletja je bil ta model priljubljen predvsem pri mlajših kupcih, zato  so  izdelali tudi posebne izvedenke teh motornih koles z visokim krmilom, sedežem s hrbtnim naslonjalom, stranskimi torbami in veliko kroma.

(Skupno 79 obiskov, današnjih obiskov 1)